SPÖ’lü Siyasetçiye, ‘’Aile Dostu Türk Gazetesine Reklam Torpili’’ Suçlaması

Avusturya’da yayın yapan aylık ‘’Köprü’’ dergisi, Viyana İlçe Belediyesi Encümen Azası Aslıhan Bozatemur hakkında çeşitli iddialarda bulundu. Dergi, Sosyal Demokrat çizgiye mesafeli olan bir Türk gazetesinin, patronları ile aile dostu olan SPÖ’lü siyasetçinin, Viyana Belediyesi reklamlarını, gazetenin almasında rol oynadığını ileri sürdü.
 Tarih: 12-07-2019 18:36:33   Güncelleme: 13-07-2019 09:46:33
SPÖ’lü Siyasetçiye, ‘’Aile Dostu Türk Gazetesine Reklam Torpili’’ Suçlaması

Avusturya’da, Almanca Türkçe yayınlanan aylık Köprü (Brücke) dergisi, 21.sayısında, ‘’Viyana’nın yeni belediye başkan yardımcılığı Aslıhan Bozatemur hanıma hayırlı olsun!’’ başlıklı haberde, Avusturya Sosyal Demokrat Parti (SPÖ) 21. Viyana Bölge Belediye Encümen Azası Aslıhan Bozatemur hakkında çeşitli iddialarda bulundu.

Dergi, SPÖ’lü siyasetçinin, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ı (CHP) ziyaret etmesi sonrasında çıkan haberlerde, ‘’Viyana Belediye Başkan Yardımcısı’’ unvanıyla yer almasına değinerek ele aldığı haberde, Aslıhan Bozatemur’a 10 soru yöneltiyor.

 

Köprü dergisinin en dikkat çekici iddiasını, 2016 yılında Viyana Belediye Meclisi toplantısında, Özgürlük Partisi’nin (FPÖ) verdiği soru önergesi oluşturmakta.

Dergiye göre;  2016 yılında FPÖ, Viyana Eyalet Parlamentosu’na bir önerge vererek, ‘’Dinci bir Türk gazetesinin nasıl olup ta, bu kadar destek gördüğü ve reklam alabildiğini’’ sordu.

FPÖ’nün bu soru önergesinden sonra, Viyana Belediyesinin bir yıl boyunca Türkçe yayın yapan gazetelere reklam vermeyi kestiği belirtiliyor.

Derginin, Aslıhan Bozatemur’a yönelltiği soruların dördüncü sıradaki aynen şöyle:

‘’Yeni Hareket Gazetesi’ni öncelikle destekliyor olmanızın özel bir sebebi var mıdır?

Bu gazeteyi diğerlerinden farklı ve öncelikli kılan nedir?

Bu gazeteye yaptığınız ödeme miktarını açıklamak ister misiniz?’’

SPÖ’lü siyasetçinin, Ankara mevcut iktidara yakınlığıyla bilinen Yeni Hareket Gazetesi patronlarıyla aile dostu olduklarını ileri süren Köprü dergisi, senelik 30 Bin Euro ila 70 Bin Euro arasında, adı gecen gazeteye reklam geliri  sağlandığını ileri sürdü.

 

Öte yandan, Viyana Belediye Başkanı Michael Ludwig’in Belediye binasında Avusturya’da Türkçe haber yapanlarla bir araya gelmesinde, toplantıya katılacak olan habercileri, Aslıhan Bozatemur’un seçtiğini söyleyerek, SPÖ’lü kadın siyasetçinin, bu seçimi yaparken kendisine yakın habercileri davet ettiğini iddia etti.

Yine, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ı ziyaret edildiğinde de, aynı yöntem kullanılarak, sadece kendisine yakın habercileri davet ettiği ileri sürüldü.(virgül.at)

  Bu haber 2862 defa okunmuştur.   Kaynak: Haber Merkezi
  YORUMLAR 0 Yorum YORUM YAP
Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER Viyana Haberleri
YUKARI